Internationell positionering av komplexa varumärken

Tjänster som vi erbjuder:

  • Rådgivning och projektledning vid internationell positionering av organisationer, geografiska områden, kluster och evenemang.
  • Strategisk användning av nätverk, påverkansarbete och marknadsföring i samband med kandidaturer till internationella utmärkelser, evenemang och uppdrag i internationella organisationer.
  • Sälj– och marknadsföringsstrategier samt genomförandestöd inom området internationellt investeringsfrämjande.

Vill du veta hur vi arbetar? Här följer några exempel:

Bästa kvalitet eller mest innovativa lösning skiljer inte längre vinnare från förlorare på världsmarknaden. Det gäller både företag och offentlig sektor.

Oavsett om det handlar om en fysisk produkt, en tjänst, en investering, ett uppdrag eller en utmärkelse är det samma framgångsfaktorer som gäller: målmedvetna strategier, taktiskt arbete samt metoder och verktyg från både privata och offentliga miljöer.

Att synas, märkas och göra skillnad blir allt viktigare, när internationella investeringar och kompetens ska attraheras. På 90-talet var Suzanne ansvarig för Stockholmsregionens internationella positionering inom ICT-området. I början av 2000 utnämnde Newsweek Stockholm till Europas Internethuvudstad. Läs mer om positionering av Stockholmsregionen inom ICT-området här och om hur Suzanne la upp strategierna här.

Klicka på bilden för att läsa artikeln

Genom att ta initiativet till en apell i klimatfrågan kunde Stockholm positionera sig internationellt inför FNs klimatmöte i Köpenhamn 2009. Suzanne svarade för idé, förankring, genomförande och förhandling mellan ansvariga i Europa och USA.

Läs mer om positioneringsarbetet här.

Kommentarer inaktiverade.